5 Dokazanih Zdravstevnih Benefita Whey Proteina

Whey protein je medju najbolje istraženim suplementima na svetu, sa dobrim razlogom.

Ima jako visoku nutritivnu vrednost, i razna naučna istraživanja su potvrdila razne zdravstvene pogodnosti ovog nutrijenta.

Evo 5 zdravstvenih benefita whey proteina koji su podržani od strane nauke. Ako želite da probate whey protein, idite na stranicu proteinisuplementi.rs

1. Whey je Odličan Izvor Visoko Kvalitetnog Proteina

Whey protein je u stvari proteinski deo whey-a, koji je tečnost koja se odvoji od mleka u procesu proizvodnje sira.

To je kompletan, kvalitetan protein, koji sadrži sve esencijalne amino kiselina. Pritom se i vrlo lako vari i brzo apsorbuje u poredjenju sa ostalim vrstama proteina.

Ovi kvaliteti ga čine jednim od najboljih izvora proteina koje možemo da nadjemo.

Whey Protein Izgled
Standardni izgled Whey Proteina

Postoje 3 glavne vrste – Koncentrat, Izolat, Hidrolizat.

Koncentrat je najčešća vrsta. i takodje je i najjeftinija.

Kao dijetetski suplement, Whey je izuzetno popularan medju body builder-ima i sportistima, kao i medju ostalima koji žele da dobiju dodatne proteine u dnevnoj ishrani.

2. Whey Protein Stimuliše Rast Mišića

Mišićna masa prirodno opada sa godinama. To često dovodi do porasta masnoća i povećanom riziku od raznih hroničnih bolesti.

Ipak, ova promena u telesnoj kompoziciji može da se delimično uspori, spreči ili promeni sa dobrom kombinacijom treninga i pravilnom ishranom.

Treninzi snage u kombinaciji sa konzumiranjem visoko proteinske hrane ili proteinskih suplemenata se pokazalo kao efikasna strategija.

Naročito su efikasne visoko kvalitetni izvori proteina, kao što je whey, koji je bogat BCAA kiselinom koja se zove Leucin.

Leucin je amino kiselina koja najviše stimuliše rast mišića.

Iz ovog razloga, whey protein može da bude efikasan za sprečavanje gubitka mišićne mase koji dolazi sa godinama, kao i za povećanu snagu i generalno bolji izgled tela.

Za rast mišića, Whey Protein se pokazao kao boljim nego neke druge vrste, kao što je Kasein ili soja.

Ipak, ako već unosiš dovoljno proteina kroz redovnu ishranu, vrlo je verovatno da nećeš primetiti veliku razliku ako kreneš da uzimaš i suplemente.

3. Whey Protein Može da Smanji Krvni Pritisak

Nenormalno visok krvni pritisak (hipertenzija) je jedan od najvećih rizika za zdravlje srca. Razne studije su povezale ishranu mlečnim proizvodima sa smanjenjem krvnog pritiska.

Nekoliko studija su istraživala efekat Whey proteina na visok krvni pritisak, i neki eksperti ipak ne smatraju da su rezulatati definitivni.

Jedna studija nad gojaznim osobama je pokazala da suplementacija sa Whey-om može da smanji krvni pritisak 4%. Drugi mlečni proteini, kao što je kasein, su imali sličan efekat.

Ovi rezultati su podržani od strane druge studije koje je našla velike promene kada je učesnicima dat Whey koncentrat u toku 6 nedelja. Ipak, krvni pritisak se smanjio samo kod onih koji su imali visok krvni pritisak na samom početku studije. Nisu uočeni bitni efekti na krvni pritisak u studiji koja je koristila mnogo niže dnevne količine whey proteina pomešane sa mlekom.

4. Whey Protein možda Leči Dijabetes Tipa 2

Dijabetes tipa 2 je hronična bolest koja dovodi do povećanog nivoa šećera u krvi i lošijeg funkcionisanja insulina.

Insulin je hormon koji treba da stimuliše unos šećera u krv, i da ga održava u zdravim granicama. Dokazano je da whey protein efikasan u regulisanju nivoa šećera u krvi, i da povećava količinu insulina i osetljivost tela na njegove efekte.

Kada se poredi sa drugim izvorima proteina, kao što su belanca ili riba, čini se da whey najbolje funkcioniše.

Kada se pogledaju ovi ekefti, ovaj suplement može čak da se poredi i sa nekim lekovima za dijabetes. Kao rezultat ovoga, whey može da se koristi kao odličan suplementu u lečenju dijabetesa tipa 2.

Istraživanja su pokazala da kombinovanje whey suplementa uz obrok koji sadrži puno ugljenih hidrata može da smanji nivo šećera u krvi kod zdravih ljudi, a i kod onih koji pate od dijabetesa tipa 2.

5. Whey Protein Može da Smanji Upale

Upala je odgovor tela na oštećenje. Kratkotrajne upale mogu da budu korisne, ali pod odredjenim uslovima, mogu da postanu hronične.

Hronične upale mogu da budu štetne, i postanu rizik za mnoge bolesti. One mogu da budu znak da imaš neke druge loše navike u životu.

Body Builder

Detaljno istraživanje je pokazalo da korišćenje suplemenata sa Whey proteinom može dosta da smanji CRP, koji je jedan od ključnih markera upala u telu.